Det svenska affiliateföretaget Lavén IT AB har lanserat en ny webbportal som riktar sig till hela familjen. Letsbuyit.se lämnar beta-stadiet och lanserar sin webbtjänst officiellt i Sverige. På sidan presenteras fakta, information och köpguider kring bl.a. barn- och babyprodukter.
”Letsbuyit.se är vår största satsning, och kompletterar väl vår tidigare affiliate-portfölj”, säger Tomaz Lavén, grundare av Lavén IT AB.
– Vårt mål är att Letsbuyit ska bli en av de större köpguiderna i Sverige inom barn- och babyprodukter. För att lyckas med detta kommer vårt huvudfokus att ligga på bra innehåll samt sökmotoroptimering, även kallat SEO.
– Vi jobbar långsiktigt med att skapa bra innehåll i våra köpguider samt med sökmotoroptimering. Det här är något som tar lång tid. Vi räknar med att de största effekterna av det jobb vi lägger ner nu kommer att ge resultat först om ca. 6-12 månader, säger Tomaz.
– Vi ser att intresset för barnprodukter ökar för varje år. Föräldrar eftersöker kvalitativ information inom området. Med Letsbuyit.se hoppas vi kunna tillgodose detta informationsbehov samt att förenkla kundernas beslut när de handlar online.
Tillsammans med vårt utökade fokus på barnprodukter kan vi motivera satsningar på udda produktgrupper så exempelvis babynest, eftersom vi ser att det finns ett stort intresse kring denna typ av produkter som förbättrar nattsömnen för bebisen.
Med våra användarvänliga köpguider hoppas vi kunna nå ut till väldigt många människor och hjälpa dem med deras problem och funderingar kring den här typen av produkter, fortsätter han.
Att vi lyckats nå en hög grad av återkommande besökare till vår sajt, bekräftar vår övertygelse om att konsumenter efterfrågar den här typen av webbtjänster.
“Det är otroligt kul att vår testperiod överträffade våra förväntningar, då kan vi med ett stort självförtroende fortsätta på vår utstakade väg.”, meddelar företagets grundare.
Lavén IT AB jobbar sedan 2004 med affiliatemarknadsföring och driver i dagsläget över 100 st. webbplatser inom olika nischer.